Πώς οι σφήκες μπορούν να ρίξουν ένα αεροπλάνο

Image
ΑΝΕΞΗΓΗΤΑ Τετάρτη 02 Δεκεμβρίου 2020 01:36
 

Οι γλάροι φαίνεται ότι δεν είναι η μοναδική απειλή του ζωικού βασιλείου απέναντι στον κλάδο των αερομεταφορών. Μια νέα μελέτη απέδειξε ότι ένα συγκεκριμένο είδος σφήκας θα μπορούσε να προκαλέσει σημαντικά ζητήματα ασφαλείας σε αεροσκάφη.

Η σφήκα «Pachodynerus Nasidens», είναι γνωστή και ως «σφήκα της κλειδαρότρυπας», αφού συνηθίζει να χτίζει τις φωλιές της σε μικροσκοπικές τρύπες – όπως συσκευές που χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση της ταχύτητας των αεροσκαφών, σύμφωνα με νέα ευρήματα έρευνας διάρκειας τριών ετών από το Eco Logical Australia.

Η έρευνα διενεργήθηκε μετά από την καταγραφή πολλών ζητημάτων ασφαλείας που προκλήθηκαν από σφήκες.

Σε κάποιο από αυτά, ένα αεροπλάνο χρειάστηκε να προσγειωθεί αμέσως μετά την απογείωση από το αεροδρόμιο του Μπρίσμπεϊν στην Αυστραλία το Νοέμβριο του 2013, καθώς οι πιλότοι εντόπισαν αποκλίσεις στην ταχύτητα του αεροσκάφους.

Αφού μελέτησαν τη συμπεριφορά των σφηκών στο Αεροδρόμιο του Μπρίσμπεϊν, η ομάδα ανακάλυψε ότι συνολικά 26 αναφορές ζητημάτων ασφαλείας από το Νοέμβριο του 2013 έως τον Απρίλιο του 2019, σχετίζονταν με τις σφήκες.

Οι σφήκες φαίνεται να χτίζουν με μεγάλη ευκολία φωλιές στους αισθητήρες Pitot – οι οποίοι είναι όργανα που μοιάζουν με σωλήνες και τοποθετούνται συχνά κάτω από το πιλοτήριο στο εξωτερικό του αεροσκάφους, για να μετρούν την ταχύτητα του.

Με το μπλοκάρισμα ενός ή περισσότερων αισθητήρων σε ένα αεροπλάνο, οι σφήκες καθιστούν τα δεδομένα ασυνεπή και κάνουν τους πιλότους να μην έχουν μια σίγουρη εικόνα για την ταχύτητα που έχουν αναπτύξει.

Ο βιολόγος Δρ. Χάουζ είπε ότι, ενώ η σφήκα της κλειδαρότρυπας δεν είναι το μοναδικό είδος που το κάνει, φαίνεται να είναι «ιδιαίτερα έμπειρη» στη γρήγορη δημιουργία φωλιών που μπλοκάρουν τους ανιχνευτές.

Θα επιβιώσουν τα ευρωπαϊκά τρένα από τον Covid-19;

Ο Covid-19 και η κλιματική αλλαγή είναι μία ευκαιρία για τις ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες

Ως αποτέλεσμα της έρευνας έχουν εισαχθεί στρατηγικές για τον περιορισμό του κινδύνου, όπως η κάλυψη των αισθητήρων κατά την άφιξη των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο.

«Ελπίζουμε ότι αυτή η έρευνα θα επιστήσει την προσοχή σε ένα άγνωστο αλλά σοβαρό ζήτημα για τα αεροπορικά ταξίδια σε τροπικές και υποτροπικές περιοχές», τόνισε ο κ. Χάουζ.

«Δεν υπάρχει κανένας λόγος να αμφισβητήσουμε ότι οι σφήκες θα μπορούσαν να εξαπλωθούν και σε άλλα μέρη της Αυστραλίας. «Αν δεν αντιμετωπίσουμε αυτό το έξυπνο αλλά επικίνδυνο παράσιτο οι συνέπειες θα μπορούσαν να είναι σημαντικές», κατέληξε.